30-10-2007

Systemisch werk uitgelicht 10 - slot


De afgelopen 10 dagen hebben op dit blog in het teken gestaan van het "systemisch werk". Ik realiseer me dat het een theoretische onderbouwing van een vooral praktische vaardigheid is geworden. Mocht je interesse hebben om jezelf hierin te trainen, dan zijn er bij Coach-Inn volop mogelijkheden. Ook voor het uitwerken van een eigen thema met behulp van een opstelling kun je bij mij terecht. Ik informeer je graag over de wegen die je hierin kunt bewandelen.

Rest mij nog om een verwijzing te maken naar de gebruikte literatuur en dank uit te spreken aan allen die hun kennis over systemisch werk, familieopstellingen en organisatieopstellingen met "de wereld" delen en mij in de afgelopen jaren op verschillende manieren geïnspireerd hebben om ook zelf een bijdrage aan de ontwikkeling van dit vakgebied te leveren. In het bijzonder noem ik hier Jan Jacob Stam, Wibe Veenbaas, Louise Arnold Bik, Margriet van Bentem, Bert Hellinger en Gunthard Weber.

Natuurlijk zal er op dit blog de komende tijd nog wel vaker over systemisch werk geschreven worden, maar voor nu sluit ik deze serie af en vanaf morgen is er ook weer ruimte voor andere onderwerpen.

Geen opmerkingen: