12-10-2007

Storing




Het is weer zover, ik zit weer midden in een periode waarin er allemaal electrische en digitale apparatuur zomaar uit het niets kapot gaat. Vaak overkomt mij dat tegen het einde van een transformatieproces. Het is dan net alsof mijn energietrilling op een verkeerde manier resoneert met het landelijke elektriciteitsnet. Dit keer waren mij telefoon en ADSL aan de beurt. Sinds gisterochtend ben ik onbereikbaar (m.u.v. van mijn mobiel). Na de ontdekking volgde eerst de fase van Sherlock Holmes. Ben ik de enige die er last van heeft of is er een grotere storing. Helaas……ik ben de enige. Hup een belletje naar de KPN, een heel traject langs de bureaucratie. Test links, test recht, nee mevrouw het lijkt toch echt bij u te zitten. Morgenochtend bent u de eerste dan komt er een monteur langs. Leuk als je een eigen bedrijf hebt, dan ben je toch even niet bereikbaar. Dan maar in de overgave. En ik moet eerlijk bekennen het was eigenlijk wel leuk. Ik heb me bezig gehouden met dingen waar ik de laatste tijd niet echt aan toegekomen ben. Lezen, een bezoekje brengen aan de buren, lekker koken….. Misschien wordt het wel tijd voor een “computerloze en telefoonloze zondag”.
Terwijl ik dit zit te schrijven gaat in een keer de telefoon (?!?). Ik schrok me dood. Mijn systeem was er net aan gewend dat juist dat apparaat het even niet zou doen. Het voelt bijna als een inbreuk op de privacy.
Maar goed om een lang verhaal kort te maken. De telefoon doet het weer, de monteur komt niet langs, het zat toch echt in de centrale bij de KPN........en ik ben weer aangesloten op het "leven".

Geen opmerkingen: