05-10-2007

Sober


Gisteravond was ik uit eten bij Sober een restaurant in een pand dat voorheen de showroom van een garage was. De inrichting is eenvoudig en toch gezellig. De kaart kenmerkt zich door Nederlandse lekkernijen, die zonder veel toeters en bellen klaar gemaakt zijn. Denk aan paling van de firma Snel uit Broek in Waterland, de kalfssaucijs van slagerij Blom uit Amersfoort en een blauwschimmelkaas van boerderij "Doruvael" in Montfoort. Zo smaakte sober heel rijk.
Door de intrede van o.a. de turkse, marrokaanse, aziatische en surinaamse keuken vergeet je soms bijna hoeveel lekkers er op en van Nederlandse bodem te krijgen is.
Tijdens mijn trainingen verzorg ik altijd een lunch. Als er nog iemand leuke tips heeft voor soepen, saldes en snoeperijen uit de Hollandse Pot, dan houd ik me aanbevolen.

Geen opmerkingen: