01-12-2009

Weer een extra grondingsoefening


1 december, een mooie dag om wat extra grondingsoefeningen te doen. Ik heb dat wel heel letterlijk genomen. Enige weken geleden had nl. een aardige buurman 3 bomen in onze tuin gekapt. Er stonden nog 3 stommels. Net als in het voorjaar met de perenboom, heb ik me weer over de wortels gebogen. Het was weer een interessante les over gronden. Twee wortels waren zg. penwortels. Na wat graven, hakken en breken, lukte het vrij snel (4 uur later) om deze af te voeren. De derde liet zich minder snel uitgraven. Deze had wijd vertakte wortels in vele verschillende diktes. Goed voor de gronding, maar niet voor mijn rug. Ik heb besloten om er maar een nachtje over te gaan slapen in de hoop dat ik in mijn dromen antwoorden krijg hoe ik dit varkentje het beste kan wassen.

Geen opmerkingen: