08-12-2009

Tijd is kunst


Als ik terug denk aan mijn middelbare schooltijd dan zijn er altijd een paar formules die zijn blijven hangen zoals E=MC² en a²+b²=c². En als ik deze zelf al niet kon onthouden, dan zorgde het liedje de Bom van Doe Maar daar wel voor. Gister las ik het boek 2012, Het einde van de gestolen tijd van Peter Toonen een formule "ontworpen" door José Arguelles (Valum Votan) een formule waarvan ik hoop dat iedere scholier deze op later leeftijd zal herinneren (al vrees ik dat deze nog geen intrede in de schoolboeken heeft gedaan):

T x E = kunst
Tijd x Energie = Kunst

José Arguelles gaat er vanuit dat alles in de schepping kunst is of dat nou gaat over materialen, geestelijke creaties, dieren, planten, dat wat wij nu kunst noemen of mensen. Een interessante gedachte. Hij schreef hierover de volgende wijsheid:

Tijd komt uit de geestelijke wereld.
Neem je eigen tijd en je zult je eigen geest leren (her)kennen.


Ik wens je veel eigen tijd toe.

1 opmerking:

tint zei

en ben je je eigen zonnezegel van de 13 manenkalender al te weten gekomen? groetjes!