04-12-2009

Verbinden vanuit individualiteit


Zoekend op google naar een plaatje over verbinding in relaties, want dat is waar ik over wil schrijven vandaag, kwam ik het bovenstaande plaatje tegen. Ik realiseer me dat deze zo makkelijk in google te vinden was, omdat collega blogger Dick Stolk deze recentelijk gepubliceerd heeft. Dick ik ben zo vrij geweest........Het is zo toepasselijk.

Veel relaties zijn gebaseerd op "iets in de ander ontdekken wat je zelf niet hebt of denkt te hebben". In het begin van de relatie is dat heel fijn om op die manier heelheid te ervaren. Op de langere termijn zijn juist deze aspecten de aanleiding om elkaar te willen veranderen en als dat niet lukt om uit elkaar te gaan. Voor dat je het weet ben je meer met de ander bezig dan met jezelf. Wil je een goede relatie aangaan, dan is het belangrijk om eerst je eigen hart in te nemen en jezelf goed te vinden zoals je bent. Als je vanuit dat gegeven een verbinding aangaat dan kan je vanuit je eigen uniciteit en individualiteit samen zijn. Pas dan wordt 1 en 1 drie!

Geen opmerkingen: