15-01-2008

Je passie ligt voorbij je defensiemechanismen, angsten en valkuilen


Er was vandaag weer volop sprake van synchroniciteit. Ik bedacht dat ik mijn blog wilde schrijven over het vinden van je passie. Het valt me nl. op er begin 2008 weer diverse coachklanten op mijn pad komen, die graag in contact met hun passie willen komen. Dit is meestal een langer durende ontdekkingstocht. Mijn ervaring is dat de passie verborgen ligt onder defensie- en overlevingsmechanismen, angsten en valkuilen. Die maken dat mensen vaak denken dat zij geen passie hebben. Het is zaak om eerst deze "dekens" die de passie bedekken, te omarmen en bedanken om ze vervolgens los te kunnen laten.
Tussen de middag was ik even aan het zappen en zag een interview met Janosh. Hij vertelde hoe hij ooit bij zijn passie is gekomen: het maken van "graancirkelkunst". Zijn verhaal bevestigt helemaal het bovenstaande. Hij zat in een slechtere periode in zijn leven, hij besloot op onderzoek te gaan naar zijn passie. Eerst kwam hij alleen maar schaduwkanten, angsten en valkuilen tegen. Zijn doorzettingsvermogen bracht hem verder op zijn pad. Nu heeft hij een gallery in Amsterdam, waarin zijn kunstwerken te bewonderen zijn, is er net een nieuwe boek uitgekomen over de kracht van creatie en niet te vergeten de affirmatiekaarten (Keys of Arcturians) waarin foto's van graancirkels met behulp van grafische programma's bewerkt zijn. Deze laatste gebruik ik veel in associatieve trainingen om beweging en transformatie te creƫren. Afgelopen vrijdag hebben we tijdens een les over healing nog de kracht van deze kaarten kunnen ervaren.

Geen opmerkingen: