06-01-2008

Een frisse start



Het is inmiddels vijf jaar geleden dat de werkplaats achter mijn huis omgebouwd werd tot een trainingsruimte: Het Bolwerk. Een nieuwe pui, schilderen, stucen, een houten vloer leggen. Het geheel helemaal naar de eigen zin maken. Alle meubels kregen een eigen (vaste) plek. Het is net als bij een gezin, je krijgt een plek toegewezen en voor dat je het weet, houd je die tot in het oneindige, zonder dat je nog weet hoe het ooit zo gekomen is, zonder dat je je afvraagt of het voor jou goed voelt.
Een plant die er al vanaf het begin af aan gestaan heeft, maakte me duidelijk dat het tijd werd voor verandering en vernieuwing. Na veel dienstjaren besloot deze om het voor gezien te houden. Gister bezocht ik samen met mijn vriendin een tuincentrum op zoek naar een vervangend stuk groen. Het resultaat waar ik mee thuis kwam heeft me verrast, maar ik ben er heel gelukkig mee. Het bracht creativiteit in me naar boven, het maakte dat ik weer eens met een andere blik naar het Bolwerk keek en dingen waar ik me achteraf gezien al een tijd aan ergerde heb aangepakt. Het voelt als een frisse start met meer eigen energie. Ik ben er klaar voor om morgen mijn eerste klanten van 2008 te ontvangen.

Geen opmerkingen: