21-01-2008

Een boeddha voor jezelf?!


Van één van mijn familieleden die recentelijk een bezoek bracht aan Vietnam en Cambodja o.l.v. een Boeddhisme-kenner bij uitstek, kreeg ik een reactie op mijn nieuwsbrief over hoe je jezelf toch een mooie boeddah cadeau kunt geven zonder het ongeluk op je af te roepen. Ik wil jullie deze tip niet onthouden:

Het verhaal dat je geen Boeddha voor jezelf mag kopen is wijdverbreid, maar volgens onze reisleider die in alle landen de prachtigste exemplaren koopt moet je het als volgt doen. Inplaats van ik koop zeg je: deze edele heer is tot mij gekomen en ik heb dat bedrag gedoneerd. Aan anderen vraag je ook: wat heb je gedoneerd voor deze heer? Moraal van het verhaal: koop gerust voor jezelf een mooie Boeddha.

Dat je maar veel mooie boeddah's op je pad mag krijgen!

Geen opmerkingen: