12-08-2007

In de ban van Harry Potter

De afgelopen week ben ik helemaal into Harry Potter geweest. Weliswaar hoorde ik niet bij de fans die op 21 juli voor de winkel zijn gaan liggen, de hele nacht door hebben gelezen of zelfs achterin zijn begonnen om te weten of Harry blijft leven, maar tijdens vorige vakanties heb ik alle eerdere edities gelezen. Soms op een terrasje, soms met een zaklamp in de slaapzak. Meestal in het Nederlands. Dit keer had ik niet zo'n geduld en heb de uitdaging aangenomen om door 606 bladzijde Engelse taal heen te lezen. En dat is gelukt in 7 dagen. Het was soms even schakelen met de verandering van de namen van het Engels naar het Nederlands en vice versa, maar ik heb weer genoten. Ik verklap natuurlijk het einde niet, dat mag je zelf lezen of je kunt een paar jaar wachten totdat de film in de bioscoop komt. Zo las ik in de krant dat een Engelse of Amerikaanse docent zich de woede op de hals haalde van een hele klas met leerlingen door de ontknoping van het boek te vertellen. Wel wil ik kwijt dat er een paar mooie hoofdstukken in het boek zitten, die zeker (serieuze) stof tot nadenken geven. Zij geven voeding over het thema goed en kwaad, een schakel zijn in het grote geheel en leven en dood. Wil je meer weten over de boeken van Harry Potter dan hierbij een paar sites: www.harrypotter.nl, www.dreuzels.com en tot slot de échte Harry Potter-site. Veel leesplezier toegewenst.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Mag ik dan nu me bezem terug...

Unknown zei

Nou, eigenlijk voel ik daar niet zo voor. Dat gezweef bevalt me prima.