11-08-2007

Boeddhistische Omroep Stichting



Ik ben niet zo'n TV-kijker, maar ik mag graag even zappen vlak voor het slapen gaan. Afgelopen woensdag werd ik tijdens mijn rondgang verrast met de film Samsara die uitgezonden werd door de Boeddhistische Omroepstichting. Een film die ik al meerdere keren gezien heb, maar die me elke keer weer raakt. Zeker sinds ik een reis door Nepal gemaakt heb. Het gaat over een Boeddhistische Monnik die gevoelens voor een vrouw krijgt en na vele overpeinzingen voor haar het klooster verlaat om uiteindelijk ook weer terug te keren. De beelden zijn schitterend, je krijgt veel informatie over Boeddhistische rituelen en het verhaal zet tot nadenken.
De Boeddhistische Omroepstichting zendt meerdere informatieve en interessante programma's uit. Je kunt op hun website een abonnement nemen op de nieuwsbrief zodat je op de hoogte gehouden wordt over de uitzendingen.

Geen opmerkingen: