22-07-2009

Heerlijk dat moderne Internet


Al van jongs af aan blijk ik niet zo'n talenknobbel te hebben. Bij bezoeken in het buitenland haal ik alles dwars door elkaar. Daar waar ik Engels mag spreken, komen alleen Duitse woorden in mijn bewustzijn. In Duitsland herinner ik mij weer wat van de Franse taal. Laat staan als ik Italiaans of Spaans hoor, dan kan ik alleen maar zwijgen. Bij het zoeken bij Google, vink ik dan ook al snel het hokje "alleen zoeken op Nederlandse pagina's aan. De afgelopen week heb ik mijn vleugels een beetje kunnen uitslaan door het ontdekken van de prima vertaalservice van Google en de webvertaler van Live Search. Zo kon ik prima een bestelling plaatsen in Ierland, Katharalessen volgen op een Amerikaanse site en de verrichtingen volgen van een familielid die een EK zeilt in Spanje. Ik voel me zo maar ineens een wereldburger met een veel grotere scoop. Zou het nu in de toekomst ook nog mogelijk worden om zo'n vertaalcomputer in mijzelf te implanteren? Of is het gewoon een kwestie van blokkades opheffen uit vorige levens?

Geen opmerkingen: