28-07-2009

Een avondje huisbioscoop


Mijn ouders hadden het boek "In de ban van de ring" vroeger al in de boekenkast staan. Ik heb meerdere keren geprobeerd om me erdoor heen te worstelen, maar bleef steeds na een paar hoofdstukken steken. Ik vond het ingewikkeld, de taal sprak me niet aan en ik had niet zoveel met vreemde wezens zoals trollen. Toen een aantal jaar geleden de films van Lord of the Rings in de bioscopen verschenen, voelde ik dan ook weinig behoefte om deze te zien. Aangestoken door het enthousiasme van anderen en verwijzingen in de literatuur kon ik een paar weken geleden het toch niet nalaten om de films aan te schaffen. Gisteravond installeerde ik mij met mijzelf in mijn eigen "huisbioscoop" voor het tweede deel. Je moet er wel even de tijd voor nemen, want 1 deel duurt ca. 3 uur (het werd gister dan ook een latertje voor mij), maar de beelden zijn prachtig en ook de onderliggende boodschap over oorlog en vrede, medestanders en tegenstanders, fictie en werkelijkheid en de verbinding tussen deze wereld en andere dimensies zet je aan het denken. Mocht jij de films ook gaan bekijken, dan wens ik je veel kijkplezier toe.

Geen opmerkingen: