23-10-2008

denk niet wit, denk niet zwart, denk in de kleur van je hart


In de afgelopen weken heb ik diverse aurareadingen gedaan waarin het thema "zwart-wit denken of voelen" naar voren kwam. De energie in het hartchakra kende nog twee kleuren: zwart en wit. De oorspronkelijke kleuren (in dit geval) groen, blauw en bordeaux-rood zijn door angst en boosheid naar de achtergrond verdreven. In de dagelijkse praktijk ervaren deze personen veel tegenslag, ver weg zijn bij zichzelf, soms depressie en eenzaamheid. De stap om weer kleur toe te laten, vraagt om moed, dapperheid, vertrouwen en onafhankelijkheid. Een hele klus, maar de moeite waard om aan te gaan.

Zoals Frank Boeijen bij mij op een schoolfeest in 1984 al zong: denk niet wit, denk niet zwart, denk niet zwart-wit, denk in de kleur van je hart.
Het feit dat ik dit thema de laatste week meerdere keren ben tegengekomen, betekent voor mij dat mijn hart ook nog wel wat kleur kan gebruiken. Een goede reden om de rest van de middag vrijaf te nemen en lekker te gaan tekenen en schilderen om zo het hart op te vullen met "verse" energie.

Geen opmerkingen: