27-09-2008

Belofte maakt schuld


In de afgelopen dagen gaf ik een tweedaagse in het kader van de het leren begeleiden van familieopstellingen. Tussen de middag aten wij zoals gewoon bij Coach-Inn, versgemaakte soep. Dit keer stond Pompoensoep op het menu. Met het beschrijven van het recept, los ik een belofte in naar de deelnemers. Ik had nl. gezegd dat het recept al op de site stond, maar ik ontdekte dat er vele recepten beschreven staan, maar deze nog niet.
Daarna ga ik lekker genieten van het mooie weer buiten en alle ervaringen laten landen van 6 dagen hard werken met veel mooie ontmoetingen, dankbare spiegels en ontroerende momenten.

Pompoensoep

1 grote pompoen
1 ui
1 teentje knoflook
kerriepoeder
komijn gemalen
coreander gemalen
kokos
sinaasappelsap
groentebouillon
boter
slagroom

Werkwijze:
Snijd de pompoen en uien in stukjes. Verwijder de pompoenpitten. Smelt boter in een pan en fruit de uien, knoflook en pompoen. Voeg de verschillende kruiden en kokos naar smaak toe. Water, een scheut sinaasappelsap en groentenbouillon erbij en het geheel laten stoven totdat de pompoen zacht is. Met een staafmixer de soep pureren. Eventueel voor het opdienen een scheutje slagroom toevoegen.
Eet smakelijk en een zonnig weekend toegewenst

1 opmerking:

Anoniem zei

Tip
Ik vind het snijden en schillen van de pompoen zoveel werk.
Je kunt hem ook in de oven leggen. Snijd een pompoen in flinke parten, kleine kan ook halfdoor. Schil eraan laten maar haal wel de pitten en draden eruit met een lepel. Bestrijk de stukken dun met olie, bestrooi ze licht met zout en leg ze op een ingevette bakplaat in de oven. Dek de pompoen af met aluminiumfolie en bak ze in het midden van de oven op200 graden gaar. Ongeveer in 30 minuten.
Laat de pompoen iets afkoelen en schep het vruchtvlees uit de schil. Dat is nu een eitje en de smaak van de pompoen is voller.