25-03-2008

Ontmaskering?


Het lijkt een vast televisiebeeld te worden, een ontmaskering op zondagavond. Een paar weken geleden was het Peter R. de Vries die zei het verhaal achter de verdwijning van Nathalie Holloway boven tafel gekregen te hebben. Deze week was het de beurt aan Char in het programma Zembla. En tusssendoor hebben we nog de misstanden op Schiphol gehad.
Vooraf worden de uitzendingen met veel bombarie aangekondigd.
Aangezien ik graag onderwerpen van meerdere kanten mag belichten, kan ik het niet nalaten om één van de miljoen(en) kijkers te zijn. Ik probeer voor zover dat mogelijk is met een objectieve bril te kijken. Natuurlijk is dat lastig want iedereen heeft zo zijn waarden, normen, opvattingen, voorkeuren en geloof.
Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat onderwerpen eenzijdig belicht worden om zo te proberen de onderste steen boven te krijgen. Daarnaast is het interessant waar het om feitelijke informatie gaat en wanneer gevoel en intuitie een rol spelen. Eerlijk gezegd overtuigen de ontmaskeringen me tot op heden niet.

Is er wel één waarheid of heeft iedereen zijn eigen waarheid. Gelukkig voor de programmamakers is één ding wel zeker, iedereen heeft een masker, dus er zullen vast nog vele ontmaskeringen volgen de komende tijd.

Geen opmerkingen: