17-03-2008

Een ei hoort erbij


Het is voor mij wat ongewoon om op maandag met een recept te komen, daar wacht ik doorgaans mee tot vrijdag of het weekend. Vandaag los ik echter een belofte in ten opzichte van de deelnemers van een training over opstellingen die ik afgelopen vrijdag gaf. Die dag serveerde ik een lunch met eiersalade. En om in de termen van systemisch werk te blijven, in het onderstaande recept geef ik het ei een plek:

Ingredienten
4 hard gekookte eieren
2 augurken
1 bosuitje
1 eetlepel mayonaise
1 eetlepel yoghurt
1 eetlepel koffieroom
peper
zout
paprikapoeder
verse peterselie

Werkwijze
Kook de eieren, pel deze en hak ze fijn. Snij de augurk en het bosuitje in kleine stukjes. Maak de saus met mayonaise, yoghurt, koffieroom, peper, zout, paprikapoeder en verse peterselie. Roer alles door elkaar en smullen maar!

Geen opmerkingen: