03-10-2010

Nieuw Zeeland aan de lijn



Gister heb ik mijn zus, zwager en twee nichtjes uitgezwaaid op Schiphol. Zij gaan voor vier jaar naar Nieuw Zeeland. Ik zal ze missen. Het is dan ook wel heel ver weg, maar gelukkig met de moderne (communicatie)middelen overbrugbaar. En natuurlijk hoop ik in de komende jaren minstens één keer die kant op te reizen.
Ik realiseer me dat door hun verhuizing er ook hele nieuwe perspectieven ontstaan. Zo heb ik me tot nu toe vooral verdiept in de aziatische cultuur (het boeddhisme), de maiarituelen en de spiritualiteit van de indianen. Nu ik Nieuw Zeeland aan de "lijn" ga krijgen, komen in één keer de Maori's en aboriginals dichterbij. Ik ben benieuwd wat dit alles gaat brengen en kijk uit naar deze "ontmoetingen". Als er nog iemand leuke tips heeft, ik houd me aanbevolen.

Geen opmerkingen: