01-09-2009

Betrapt?!


Ik hoor(de) het mezelf zeggen in trainingen: ontwikkel je eigen stijl, er bestaat geen goed en fout, de structuur is om je een kader te geven maar uiteindelijk gaat het om je eigen intuitie. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Gister was ik met iemand aan het sparren, omdat ik bij mezelf koudwatervrees voelde bij het innerlijk reizen naar andere dimensies, terwijl het verlangen zo groot is. Ik kreeg van de ander als feedback: ontwikkel je eigen stijl, structuur is om houvast te bieden - maar hoeft geen waarheid te zijn, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, je moet gewoon gaan doen en ervaren. Het waren misschien andere woorden, maar de essentie is precies datgene wat ik tegen mijn deelnemers in trainingen zeg. Ik voelde me enigzins betrapt. Zou ik het dan toch steeds tegen mezelf gehad hebben in die trainingen of zouden er ook anderen met drempelvrees zijn. Ach de waarheid ligt vast in het midden, maar het was een leerzame spiegel die me in elk geval in nieuwe gebieden heeft gebracht.

1 opmerking:

Marieke Sanders zei

Lieve Nienke,

Met een grijns lees ik je blog!! Heel herkenbaar. Ik luister zelf ook altijd goed tijdens mijn eigen coaching :-)

Liefs,
Marieke