04-09-2009

Je hebt altijd een keuze


In deze tijd ben ik bezig om met behulp van innerlijke reizen gesloten deuren te openen naar alle dimensies van mijn bestaan. Zo maakte ik deze week een reis om inzicht te krijgen in een voor mij actueel dillema. Ik kreeg een beeld van een driesprong. Tot nu toe was ik altijd gewend om op die driesprong linksaf te gaan. Voor mij dus een bekende weg, met alle daarbij behorende up en downs, rust en onrust, blijheid en verdriet. In de visualisatie werd mij ook de rechter weg getoond: een oase van rust meedrijvend op de stroom van het leven met mij tot nu onbekende fysieke en emotionele sensaties. Het lijkt nu zo simpel om voortaan voor de rechterweg te kiezen. Maar ik voel dat mijn bekken dat nog niet kan dragen. Daar is nog wat meer (innerlijk) werk voor nodig. Eén ding weet ik echter zeker: ik heb altijd een keuze...

Geen opmerkingen: