02-04-2009

Verlanglijstje


Vandaag is mijn nichtje 7 jaar geworden. Mede op mijn verzoek ontving ik deze week een in mooie gekleurde letters getypt verlanglijstje in mijn mailbox. Opmaakspulle, hele tiekje, keting en hingkeltwister, dat waren de wensen van deze bijna 7-jarige. Ik moest meteen aan een verlanglijstje denken dat ik ooit zelf gemaakt hebt in mijn kinderjaren. Het zou wel eens kunnen zijn dat ik even oud werd als mijn nichtje nu. Een "optutkofer" stond boven aan mijn verlanglijstje. Ik kreeg die van mijn suikertante. Zij moest erg lachen om mijn schrijfwijze. Misschien voelde ik me toch wel wat uitgelachen, want ik heb er een paar keer mee gespeeld en sinds die tijd nog zelden make-up aangeraakt in mijn leven. Nu zit ik te wachten totdat mijn nichtje terugkomt van de BSO. In mijn auto ligt een pakketje voor haar met een opmaakdoos gevuld met lippenstift, oogschaduw, nagellak en natuurlijk niet te vergeten reinigingsdoekjes. Nu ervoor zorgen dat de geschiedenis zich niet gaat herhalen. Ik hoop dat zij er meer plezier in heeft, dan ik destijds. Het zal niet toevallig zijn dat ik juist vandaag in een Healingarts-sessie met het thema vrouwelijke energie ben bezig geweest. Wie weet komt er nog eens een moment dat ik de "opmaakspulle" van mijn nichtje wil lenen.
En over verlanglijstjes gesproken, wat staat er bovenaan jouw lijstje vandaag?

Geen opmerkingen: