09-04-2009

Buurtpreventie


Gisteravond hielden we een goede buurttraditie in stand. Eén keer per maand stelt iemand zijn of haar huis open, zodat we in plaats van die snelle groeten over en weer, tijd hebben om even bij te kletsen. Momenteel staat onze buurt bol van de verbouwingsactiviteiten. Huizen en tuinen worden mooi gemaakt. Helaas is ook een deel van de werkzaamheden gericht om de huizen beter te beveiligen. Dit extra ingegeven door een brutale kraak die recentelijk in de buurt gezet werd. Dat iedereen in het kader van van deze gebeurtenis zijn rol in de buurtpreventie extra serieus neemt, bleek wel uit de verhalen. Opvallende nummerborden worden genoteerd, frequente onbekende voorbijgangers worden opgemerkt en zelfs toen bij een stel alle lampen in één keer uitgingen, stond een bezorgde buurvrouw op de stoep. Zij waren echter "gewoon" een nieuwe lamp aan het monteren en hadden daarom de aardlek schakelaar even omgedraaid. Ik kan niet ontkennen dat ik zelf ook wel bewuster rondloop al wil ik er wel voor waken dat er niet een soort heksenjacht ontstaat.
Ik zorg bij vertrek altijd voor een paar fysieke en energetische voorzorgsmaatregelen, waaronder het zetten van een grote aura rondom mijn huis en trainingsruimte. Toch vind ik het een fijn idee dat we als buurt zo betrokken zijn op elkaar.

Geen opmerkingen: