02-02-2010

Vertrouw op het zelf genezend vermogen


In het werken met mensen is een belangrijke regel, dat ieder wezen in ruime mate beschikt over zelfgenezend vermogen. Het is de kunst in jouw wijze van begeleiden om dit vermogen aan te spreken.
Vandaag onderging ik een sessie met healingarts. Ik heb ervaren hoe belangrijk het is om zelf "ja" te zeggen tegen het leven, het lichaam, de geest en alle mooie en minder dingen die daar mee samenhangen. Het daarbij krijgen van empatische en afgestemde ondersteuning bleek ook nu broodnodig om de moed te hebben om door te zetten. Maar uiteindelijk maak het krachtig als je kunt zeggen "ik heb mezelf genezen". Zowel vanuit de rol van hulpverlener als mede vanuit het zijn van ontvanger van hulp sprak de onderstaande wijsheid die ik in een boek las over spirituele psychologie, me enorm aan.

Door anderen te genezen zou je hun leven kunnen veranderen.
Door anderen te helpen zichzelf te genezen zul je het universum veranderen.

Geen opmerkingen: