22-01-2010

Een emotioneel TV avondje


Ik vond het wel weer een emotioneel TV avondje gisteravond. Eerlijk gezegd viel de Haiti uitzending van de gezamenlijke omroepen me wat tegen. Hoogtepunt voor mij was een lachende en ontspannen Geert Wilders, die gebroederlijk naast Rouvoet, Bos en Rutten zat. Misschien past een baan bij een callcenter hem uiteindelijk toch beter dan een politieke carriere.
Met ontzag en verbazing heb ik echter gekeken naar de Wereld draait door gepresenteerd door Matthijs van Nieuwkerk en Marc Marie Huybregts. Het publiek betaalde € 100 per persoon en maakte daarmee kans op 30 seconden tijd om op te treden. De energie spatte van het scherm. Eenvoud, talent, samenhorigheid, orginaliteit en gevoel voor het moment waren wat bij betreft de sleutelfactoren, die bij mij in elk geval de nodige tranen deden vloeien.
Gister vroeg ik me af wat de aardbeving in Haiti voor betekenis in het grote geheel heeft. Het is me in elk geval duidelijk dat het hier in Nederland menig hart doet openen.

Geen opmerkingen: