22-11-2010

Vergelijkend warenonderzoek

Tijdens de trainingen in het Bolwerk, wordt er altijd gemeenschappelijk gelunched. Deze lunches worden opgeleukt met eigen gebakken brood. In huis staan twee broodmachines die tijdens trainingsnacht/ochtend volop in bedrijf zijn, zodat wij met de geur van versgebakken brood wakker worden. Dat maakt het opstaan een heel stuk makkelijker. Tot nu toe kwamen de broodmixen altijd uit Wageningen van molen de Vlijt. Daar zorgde mijn zus voor, die daar woonde. Dat gaat nu wat lastiger, ik weet nl. niet of ze in Nieuw Zeeland ook molens en broodmixen hebben. En als ze dat al hebben, dan is de levertijd wat lang. Sinds ik deelnemers aan trainingen dit verhaal verteld heb, nemen er mensen uit alle hoeken en gaten in Nederland meelsoorten mee. Ik wist niet dat er nog zoveel actieve molens had. Zo was er het heerlijke abdijbrood van Voogd Meelhandel
in Ouddorp. En daarna volgde er verrassend lekker Italiaans Pomodoribroodmix en Waldkornmix van de Sint Annamolen in Nijmegen. Afgelopen week aten we Woldmolenbrood gemaakt met mix afkomstig van Mulder Pot in Kropswolde. Eerlijk gezegd moest ik even op de kaart kijken waar die plek geografisch gevonden kan worden. Het blijkt in de buurt van Zuidlaren te zijn. Als ik nu zou moeten kiezen welke mixen ik vanaf nu zou gaan gebruiken, dan heb ik geen idee. Ze komen allen dicht bij elkaar. Ik weet in elk geval wel dat dit soort mixen kwalitief met kop en schouders uitsteken boven de in de supermarkt verkrijgbare pakken. Mocht iemand nog nieuwe suggesties hebben, ik houd me aanbevolen!


Geen opmerkingen: