21-11-2010

Inzichtgevend hardlopen


De laatste tijd ben ik veel bezig geweest met lichaamswerk en het bevrijden van blokkades in mijn lichaam. Dit zorgt voor nieuwe houdingen in bekken, rug, schouders en andere voetstanden. Vanochtend was ik aan het hardlopen en was dat duidelijk merkbaar. Zo vroeg ik me af of het gekke gevoel in mijn voet nu een blessure is of gewoon nieuwigheid. Met die vraag begon ik mijn tocht. Het was druk in "mijn" bos, ik moest er even aan wennen op de andere dagen ben ik meestal alleen en kom ik af en toe iemand tegen, vandaag was dat duidelijk anders. Eerst kostte het moeite om bij mijzelf te blijven, hetgeen ik jammer vond. Tot ik er een soort spelletje van maakte. Uitgangspunt "niets gebeurt voor niets". Iedere keer als ik mensen tegen kwam dan groette ik en probeerde ik als zij met meerdere waren en een gesprek voerde één woord op te pikken en dat mee te nemen. Zo ontstond er in mijn binnenwereld een soort verhaal met de woorden loslaten, thuiskomen, lekker genieten, zon, in het midden willen lopen en complimenten. Aan het eind van de rit kon ik er wel chocola van maken. Ik begreep wel waarom ik juiste deze woorden "moest" horen onderweg. En dat gekke gevoel in mijn voet; dat was nagenoeg verdwenen!

Geen opmerkingen: