01-11-2010

Een verrassend leuke inspiratie


Het ontwikkelen en schrijven van oefeningen voor workshops en trainingen vind ik een heerlijke bezigheid. In de maand voorafgaande aan een training begint er langzamerhand van alles te borrelen. Flitsen komen voorbij, soms alleen in het hoofd, soms op papier. Maar het echte schrijfwerk vindt meestal in de laatste dagen plaats en soms nog in het moment zelf. Hardlopen in het bos, mediteren in het Bolwerk of onder de douche staan blijken de beste activiteiten en contexten om mijn begeleiding uit te nodigen, de benodigde inspiratie tot me te laten komen en de energetische oefeningen te downloaden . Tijdens het creatieproces heb ik wel contact met het verloop, de mogelijkheden en de diepgang van de oefeningen en resoneert ook mijn systeem mee, maar het écht zelf kunnen ervaren is er vanaf deze positie niet altijd bij. Vandaag deed ik door een oneven aantal mee met een oefening genaamd "energetische speedcoaching". Het ontwikkelproces van deze oefening was leuk, speels en inspirerend, maar de uitvoering en uitwerking waren boven verwachting, dynamisch, effectief, energiegevend en ook erg leerzaam. Een gevoel van zitten in de draaimolen, speels leren, op diepe lagen energetisch aangeraakt worden en nieuwe ideeën krijgen door de stijl van anderen. Dank aan alle energieën rondom mij die behulpzaam waren bij en bewust of onbewust een bijdrage geleverd hebben aan dit productontwikkelingsproces :) . Wat mij betreft een "top-veld".

Geen opmerkingen: