08-11-2010

Energetische acquisitie


Toen ik bijna 10 jaar geleden voor mezelf begon, waren er vele aspecten van het zelfstandig ondernemerschap naast het "coach" en "trainer" zijn, die mij wel aanspraken. Ik bouwde mijn eigen website, zette een financieel systeem op, creĆ«erde mijn eigen werkruimte en was ook een soort facilitair manager met inkooptaken. Acquistie is vanaf het begin af aan niet mijn grote hobbie. Vooral het plegen van koude acquisitie is niet mijn ding. Zoals een docent tijdens een verkooptraining ooit tegen mij zei: "zodra jij binnen bent, dan verkoop je ook, maar dat binnenkomen............". Inmiddels heb ik daarvoor een oplossing in de energetische wereld gevonden. Deze koude acquisitie pleeg ik door te tekenen. Ik ga eerst kort met mijn aandacht naar binnen en vraag om een waarneming die gaat over datgene wat ik op verkoopgebied wil bereiken. Dit kan gaan over bijvoorbeeld nieuwe klanten of deelnemers aan een training. Vervolgens breng ik mijn innerlijke waarneming tot uitdrukking door een tekening te maken (zie boven) en die laat ik een aantal dagen staan. Tot nu toe heeft deze werkvorm mij geen windeieren gelegd en wordt ook de reactietijd steeds korter.
Wil je dit zelf ook proberen, kies dan een creatievorm die bij je past en doe het alleen als je er helemaal in gelooft. Ik wens je een vruchtbare week toe.

1 opmerking:

Esther van der Valk zei

Leuk, ik ga er zeker mee experimenteren. Het lijkt ook op wat Arnold Cornelis al zei in de Vertraagde tijd: "Alle mogelijkheden die intensief zijn overdacht kunnen werkelijkheid worden"