11-11-2008

Altijd bezig


Vanavond was ik mijn huiskamer aan het leeghalen in het kader van een bezoek van de "winterschilder". In een kast vond ik diverse boeken die uit het zicht verdwenen zijn, waaronder Altijd bezig een boek van Anne Wilson Schaef, speciaal bedoeld voor (helaas heren) drukbezette vrouwen. Het zal niet voor niets in een vergeten hoekje terecht gekomen zijn, omdat het dagelijkse meditaties bevat om niet aan jezelf voorbij te lopen en de symptomen van een dergelijke "werkverslaving" te herkennen. Een signaal dat ik ter harte zal nemen.

Voor de dag van morgen staat er een aardige tekst van Leonor Fini:
"zodra ik eenmaal begonnen was te schilderen wat er in mijn hoofd zat, waren de mensen om me heen geschokt.

Ik zou wel een tentoonstelling willen maken van allemaal van dat soort schilderijen. Doe je mee?

Geen opmerkingen: