16-02-2011

Levenslot

Afgelopen weekend gaf ik samen met Ingrid Dykstra, schrijfster van het boek "Kind en familielot" een workshop in het Bolwerk. Wij kwamen met elkaar in gesprek over het begrip "lot" en de systemische bedoeling van "het buigen voor iemands lot". Al pratend realiseerden we ons dat het gebruik van het woord "lot" van het Duits in het Nederlands in onze taal al snel een bepaalde zwaarte meekrijgt, die wellicht wel met één kant van de medaille verbonden is, maar niet het geheel vertegenwoordigd. Ik ben nog aan het zoeken naar een goed alternatief Nederlands woord dat beter de lading dekt, maar heb dat nog niet gevonden. Ik heb al wel de uitnodiging gevoeld en aanvaard om ook meer de lichte kanten van mijn "lot" en "familielot" te aanschouwen en ervaren. Wat mij betreft een prettige ontdekkingsreis die mijn vleugels weer in ere hersteld.

Geen opmerkingen: