19-04-2011

In of uit de download

Tijdens trainingen over systeemwerk of energiewerk worden vaak zulke boeiende vragen gesteld, die het mogelijk maken om af te stemmen op het grote geheel om zo via een "download" het antwoord te krijgen. Vaak zijn deze antwoorden heel treffend en vooral ook eenvoudig. Bijna dat je zelf schrikt van de mooiigheid als je het uitspreekt. Ze komen als het ware vanzelf, net of "iemand" anders de woorden aanreikt en ik ze mag uitspreken. Elke keer weer denk ik, die moet ik onthouden, maar tegen die tijd dat ik de download ga reproduceren weet ik het niet meer exact, ze lijken wel ongrijpbaar, gegaan met de wind. Gister had ik zo'n moment, nog steeds ben ik aan het zoeken naar de uitgesproken woorden, maar omdat het zo diepgaand voelde, wil ik de strekking toch alvast met jullie delen:

"het denken in en handelen naar de dualiteit van dader- en slachtofferschap kan helpen om aanwezige pijn dragelijk te maken, de pijn zal hierdoor echter nooit verdwijnen".

Geen opmerkingen: