27-04-2011

De weg plaveien


Vandaag mocht ik een opstelling begeleiden van een jongere, die inzicht wilde krijgen in het verloop van persoonlijke keuzeprocessen, die niet altijd even gelukkig uitgevallen zijn. Opvallend was al direct het heldere en ook krachtige energieveld dat zich opende. (On)wijs was de les, die ook ik goed in mijn oren geknoopt heb.
"Ga niet terug om diegene waarvan jij ziet dat ze "beschadigd" zijn hulp te bieden of op te halen, maar ga vooruit om eerst voor jezelf en daarmee ook voor hen de weg te plaveien zodat zij kunnen volgen. Zo kunnen zowel jij als de ander genieten van het leven. Dat is wat je doen staat, dat is waar je voor gekomen bent".

Ontroerend! Dit alles werd nog eens extra kracht bij gezet, door de luide innerlijke stem die aangaf welke Healingartsfles ondersteunend zou kunnen werken bij dit consult. Deze bleek helemaal over dit thema te gaan. En de jongere, die vooraf zei niet zoveel met dit soort dingen te hebben; nou die zat er maar op eigen iniatief en ging met Healingartsfles in zijn broekzak happy en naar eigen woorden bevrijd huiswaarts. Wat een kanjer.

Op zo'n dag begrijp ik de woorden van Margriet van Bentem, de docent waar ik mijn readingopleiding volgde helemaal: "dit is nu het mooie werk dat we mogen doen".

Geen opmerkingen: