12-03-2010

Synchroniciteit of gewoon toeval :)


Met mijn slaperige kop kwam ik vanochtend mijn studeerkamer binnen. Er zijn dan altijd een paar standaardhandelingen, die ik doe voor ik naar beneden ga om salade voor de training te maken. Computer aan, tarotkaart leggen...... Terwijl ik met de eerste handeling bezig was, keek ik met een scheef oog naar de standaard waar mijn tarotlegging van gister in stond. In een flits ging het door mij heen, dat de kaarten de afgelopen nacht veranderd waren. Ik zag in mijn ooghoek de toren en wist toch echt zeker dat die voor ik ging slapen geen onderdeel uitmaakte van het donderdag viertal. Goed kijkend, bleek dit ook niet zo te zijn. Ik voegde alle kaarten bijeen en schudde de stapel voor de vrijdaglegging. Zoals gewoonlijk trok ik vier kaarten: een voor de uitgangssituatie, één voor wat ik beter niet kan doen, één voor wat ik wel zou kunnen doen en één waar dat alles toe leidt. En wat schetste mijn verbazing toen ik de kaarten oplegde: op de eerste plaats lag de toren. Ging mijn geest mij voor of was het toevallig (waar ik overigens niet zo in geloof). Misschien was deze ervaring precies de reden waarom de Toren op één lag. Ergens vaag weg een herinnering met mijn kindertijd en juist die kaart lag op de 3e positie. Ik zal de boodschap later wel begrijpen. Eerst vandaag gewoon maar gaan beleven.

Geen opmerkingen: