09-03-2010

Intrigerend zo'n spin


Gister gebeurde er voor mij in een aurasomatraining iets erg intrigerend. Een onderonsje tussen mij en een klein spinnetje. Ik vertelde over een opkomende allergie in mijn gezicht. Midden in mijn verhaal viel mijn oog op het kleine diertje dat van achter een door mij uitgekozen flesje naar me toe kwam snellen. Gericht, via de kortste weg, probeerde ze via de poten van de stoel waar ik op zat naar boven te klimmen. Helaas bleek dit te glad, dus ze liet zich naar beneden zakken en wist een andere weg te vinden. Omhoog via mijn schoenen, broek en jasje, naar de leuning van mijn stoel waar ze een web begon te spinnen. Alsof ze me tegen iets wilde beschermen. Ik probeerde wat met haar te communiceren, maar de boodschap kwam niet duidelijk door. Later las ik over de spin in het boek van Christianne Beerlandt het volgende:
"de spin zelf staat symbool voor het zintuigelijke verkennen van de wereld en je ten volle bewust worden van wat je voelt, smaakt, proeft, hoort of ziet. Grenzen worden gevoeld, verkend en gelegd. De symboliek van de huid speelt hierbij een belangrijke rol. Waar houd jij op en begint de buitenwereld"?
Wat mij betreft kon het niet treffender. Dank je wel lieve, kleine spin voor deze boodschap.

Geen opmerkingen: