19-01-2011

Nieuwe soepinspiratie

Een dag zonder soep is een dag niet geleefd, dat is mijn motto dat ik al van jongs af aan heb. Als jong meisje ging ik na school liever een blikje soep opwarmen, dan een duik nemen in de koekjestrommel. En dat geldt nu eigenlijk nog steeds. Als het even kan dan eet ik een kop soep tussen de middag. In het archief van dit blog zijn verschillende soeprecepten te vinden. Het betreft vooral diegene die ik tijdens de lunches op trainingsdagen serveer. Vandaag komt er door de vakantie in Marokko weer nieuwe inspiratie bij: De harirasoep. Een soep die vooral gegeten wordt in de Ramadan. Hoewel de soep eigenlijk met vlees gemaakt wordt, heb ik een vegetarisch recept gevonden

Ingredienten:
- 1 tomaat
- 1 aardappel
- 1 courgette
- 200 gram kikkererwten (geweekt)
- 200 gram linzen (bruin)
- groentenbouillon
- 1 venkelknol
- 1 prei
- 1 ui
- 1 wortel
- 1 blikje tomatenpuree
- turkse yoghurt
- peper
- zout
- komijnpoeder
- kaneel
- verse koriander
- olijfolie

Werkwijze:
Fruit de uien en de in blokjes gesneden groenten. Voeg water, kikkererwten, linzen, kruiden en bouillonpoeder toe. Breng het geheel aan de kook en laat ca. 30 minuten doorkoken. Blender de soep. Breng deze vervolgens op smaak met yoghurt, peper, zout en verse koriander.

Eet smakelijk


Via Twitter ontving ik recentelijk ook al een paar heerlijke nieuwe soeprecepten. Heb je nog (vegetarische) tips, ik houd me aanbevolen

Geen opmerkingen: