27-01-2011

Gaan voor de uitdaging of het gemak

Deze week spraken we tijdens onze astrologieles uitgebreid over de noordknoop en zuidknoop. De noordknoop gaat over de uitdagingen, de levenslessen en wellicht ook het inlossen van karma van en in dit leven. Processen die niet altijd vanzelf gaan en waar je als mens ook weerstand op je pad tegen kan komen en desondanks toch ook aantrekkingskracht kent.
De zuidknoop die daar 180 graden tegenover staat gaat over talenten, dat wat je makkelijk afgaat, het heeft betrekking op de comfortzone. Mijn eigen "knoopsstanden" bekijkend, werd het me ineens duidelijk hoe de dualiteit tussen manifesteren in de buitenwereld en het creëren van een eigen thuis een hele belangrijke rol spelen in mijn leven. Er vielen in één keer diverse kwartjes op zijn plek, waar ik lekker verder mee kan stoeien. Hierbij heb ik steeds de keuze ga ik voor de uitdaging van de levensles of beweeg ik naar de pool van het gemak.
Met je geboortedatum, geboorteplaats en geboortetijd is het mogelijk om jouw maansknopen te achterhalen en wellicht geven deze ook van die prettige inzichten.

Geen opmerkingen: