09-09-2010

Spinnenjacht



Net op spinnenjacht geweest. Twee van die grote, dikke zaten er in het Bolwerk. Ik heb ze met liefde een plekje in de voortuin gegeven. Dit keer was het niet in opdracht van mijn lief of haar dochter, maar van onze hulp, die er weer voor zorgt dat het Bolwerk mooi schoon wordt, zij het dat ze deze keer dus wel erg veel hindernissen ervaart. Ik blijf het altijd fascinerend vinden, wat maakt dat de één bang is voor spinnen en een ander (zoals ik) zich doodschrikt bij het zien van een muis. Ik heb zelf altijd het gevoel dat dit een veel diepere betekenis heeft, dan wij als mensen kunnen bevroeden. Zou het iets te maken kunnen hebben met waar je in essentie vandaan komt? Spelen buitenaardsen hierbij een rol?  Of zijn het andere, hele oude misschien wel levensoverstijgende ervaringen die hieraan ten grondslag liggen. Mocht iemand hier theorieën over hebben, dan nodig ik je graag uit om deze te delen.

1 opmerking:

Jeannette zei

In Als de dieren spreken konden van Christiane Beerlandt staat er e.e.a. over. Even uit mijn hoofd: Spinnen gaan o.m. over tastzin, over contact, vooral fysiek, huid op huidcontact en begrenzing. Over de grens tussen jezelf en de buitenwereld (leren) ervaren.