21-07-2010

Huisaltaar


Al lange tijd was ik op zoek naar een huisaltaar. Een plek waar ik dagelijks kan mediteren, relikwien kan neerleggen, energie naar toe kan sturen en vandaan kan halen. Kortom gewoon een plekje voor mezelf. Recentelijk zag ik in Utrecht een website staan waar je zo'n huisaltaar zou kunnen laten maken. Op de één of andere manier lukte het me niet om deze site te bereiken, iedere keer volgde een storing. Ik moest hier afgelopen weekend vlak voordat ik in Diever de newagewinkel Lotusbloom binnenstapte, aan denken. De winkel lag vol met sieraden, gebedsmolens, kleding, edelstenen en klankschalen o.a. uit Nepal. Voor mij een soort Walhalah. Mijn oog viel op twee dingen, één gebedsrol en een huisaltaar. Ik "viel" direct voor de gebedsrol, het huisaltaar vond ik wat te fel van kleur. Toen ik vroeg of er van deze laatste nog andere exemplaar aanwezig was, toen wees de vriendelijke verkoopster mij op een huisaltaar met daarin een gebedsrol. Twee wensen in één, het kon natuurlijk niet beter. Inmiddels staat dit kleinood in de huiskamer te pronken. Nu begrijp ik ook weer waarom die speciale site met huisaltaren niet mocht openen (en dat was best even mopperen). Datgene dat ik wilde hebben, dat wat ik besteld had, stond al op mij te wachten, het was gewoon een kwestie van geduld en tijd......... :)

1 opmerking:

Hessel Frings zei

hij is echt schitterend Nienke!! wow!