08-04-2010

Verandering


Veranderingen van vele winters
markeren de cycli van het Wiel
De lijnen op m'n oud gezicht
tonen alles wat ik voel.
De aard van mijn voorbijgaan
dat blijft een groot geheim,
Want in het diepst van mijn hart
daar ligt mijn levenslot.
Toen ik nog maar een kind was
aan het begin der tijd,
Was iedere ontdekking
een wondertje voor mij.
Nu dat ik dan oud ben,
weet ik eens te meer:
Gewicht van elke winter,
brengt ontdekking naderbij.

Uit: Moeder Aarde Kaarten, spirtuele lessen uit Indiaanse tradities
Jamie Sams


Ineens kwamen de bovengenoemde kaarten vandaag weer uit de kast. De juiste kaart op het juiste moment. Deze lente voelt als een ontdekkingstocht van een klein kind, stapje voor stapje, een nieuwe wondertje, met vallen en opstaan, kwetsbaar en vol schoonheid. Wat kan gevoel toch intens zijn. Ik wens ook jou een mooi voorjaar toe.

Geen opmerkingen: