11-10-2012

Kruidige workshop


Gister heb ik een geweldig leuke workshop gevolgd bij Marjanne Huising van Sintau. In de workshop stonden kruiden, planten, vruchten en zaden centraal. In een visualisatie ontdekten we welke kwaliteiten Vrouwemantel in zich draagt en op welke manier dit kruid ondersteunend kan zijn bij eigen (actuele) processen. We maakten een zalf van olie, bijenwas, smeerwortel en kastanje. Kalmerend bij overbelasting. Komt goed van pas bij mijn arm, die toch wel erg veel getennist heeft dit seizoen. Tijdens een ronde in de natuurtuin in Haren heeft Marjanne veel verteld over de in de tuin aanwezige EHBO-doos (o.a. sedum voor de brandwonden, longkruid bij benauwdheid, stinkende gouwe tegen wratten). Na een intense bloemenlegging (healing) werd de middag afgesloten met het voorlezen van een sprookje over het kruid "al helend". Ik vond het echt een geweldig leerzame dag, die me dichter bij de natuur heeft gebracht en ook een enorme ondersteuning mocht zijn in mijn persoonlijke ontwikkelingsproces. Wat mij betreft is deze workshop een echter aanrader!
Een mooie voorbode op het boek "Kruidenwijsheid" dat Marjanne eind oktober op de markt brengt.

Geen opmerkingen: