15-03-2012

Bomen als representant


Vanochtend ging ik na een externe strijd het bos in om hard te lopen. Onderweg herinnerde ik me weer een opstelling van vorige week, waarbij de externe strijd een projectie bleek van een interne strijd. Een interne strijd om door te mogen lopen naar een zeer gewenst doel. Op dat moment een belangrijk inzicht. In het bos voelde ik de sterke behoefte om een vervolgopstelling op dit thema te maken. Bij gebrek aan menselijke representanten en vloerankers, gebruikte ik bomen om een opstelling mee te maken. De werking hiervan bleek verbluffend te zijn. Ik koos drie bomen uit, respectievelijk voor "ik incl. mijn strijd", "het gewenste doel" en "de externe strijd". Nadat ik fysiek van "ik" naar "het gewenste doel" was gelopen en van daaruit voelde hoe het met me was en keek naar de externe strijd, kon ik weer houden van mezelf en van de externe strijd! Een stimulans om door te lopen.
Met dank aan de bomen en hun energie!
Eens te meer werd weer duidelijk, je kunt alles opstellen en alles gebruiken om een opstelling mee te maken. Een kwestie van creativiteit, gebruik maken van dat wat voorhanden is en openstaan voor elk antwoord.

Geen opmerkingen: