16-08-2011

Netwerken

Van de week kregen we al een brief in de bus, met de mededeling dat ze deze week glasvezelkabels tot voor de deur komen leggen. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is en iedereen weet waar dat over gaat, werd er verwacht dat je ook nog wat technische vragen beantwoordt over waar de kabel het huis binnen gebracht moet gaan worden. Tja en moet dat dan bij de telefoon of de TV-kabel - bij ons een verschil van de voorkant of de achterkant van het huis. Uiteindelijk op de kaart die voor het raam geplaatst moest worden aangegeven dat wij graag overleg willen alvorens de grondboor zijn weg door de aarde zou gaan zoeken. Ik heb toch best het idee dat ik niet helemaal onwetend ben op dit gebied, maar voel me nu toch echt een leek.
Dat de heren overigens vanochtend om 7 uur al aan zouden bellen hadden we zeker niet verwacht....... Na een kort overleg, nog even terug in bed gekropen en het vraagstuk van een hele andere kant bekeken. Deze oranje kabel kan mij verbinden met de buren, de mensen in de wijk, de mensen in Amersfoort, de mensen in Nederland, de mensen in Europa, de mensen in de wereld en wie weet misschien nog wel ver daarbuiten. Een grootse gedachte. Maar één ding is mij nog niet duidelijk, bepaal ik zelf of ik deel uit ga maken van dit netwerk of is het op een gegeven moment gewoon een feit......

1 opmerking:

Jeannette Lamme zei

En vergeet niet dat deze oranje kabel ook al een aantal blauwe plekken in het netwerk op z'n geweten heeft ;)