21-11-2008

Hulde aan de ontstoppingsdienst


Vanochtend om half 8 stond ik met mijn handen in het haar. Ik liep het Bolwerk in en kreeg direct natte tenen. De boel stond voor de helft blank. Al snel was de oorzaak gevonden: een overlopend toilet door verstopping en heftige regenval. En toen nog de oplossing. Om 9.30 zouden de eerste mensen voor een training komen.
Het was verbluffend hoe snel iedereen reageerde toen ik een loodgieter belde. Ondanks de drukte waren zij binnen een half uur ter plaatse. Ja mevrouw het is uw broodwinning hè. Heerlijk dat begrip. Er bleek ook nog een ontstoppingsdienst nodig. die was om 9.00 uur ter plaatse. Er werd cordaat opgetreden. Om 9.30 startte mijn vriendin met dweilen en om 9.45 uur toen de eerste gasten kwamen, leek alles bijna als vanouds. Behalve dat ik nog een beetje wiebelig op mijn benen stond. Maar de deelnemers zorgden ervoor dat ik snel en op een prettige manier weer geland was.
Ik ben nog wat aan het nakauwen op de boodschap, maar ontstoppen, een nieuwe riool, samenwerken, kwetsbaarheid en een mooie afsluiting van de dag door samen met de schilders die mijn huis tot nieuw hebben gemaakt een biertje te drinken, ik kan het vaagwel wel plaatsen. Met een goede nachtrust zal alles wel op zijn plek vallen. Maar dat ga ik niet doen voordat ik iedereen bedank die deze ogenschijnlijk hopeloze dag, tot een bijzondere en ontroerende herinnering heeft gemaakt.

Geen opmerkingen: