19-11-2008

Creativiteit


Als blogger ervaar ik dat de ene dag de woorden uit mijn toetsenbord vloeien, de andere dag is het nodig om de inspiratie wat verder weg te zoeken. Zo ook vandaag. Zoekend naar een leuk, inspirerend of zinvol onderwerp, kwam ik "Het kleine boek van de creativiteit" van de alchemist George Parker tegen. Een leuk boekje met creatieve wijsheden en oefeningen. Al bladerend werd mijn creativiteit geprikkeld en bedacht ik allemaal leuke oefeningen voor de trainingen die ik vandaag en morgen ga geven. Maar daarmee is mijn blog nog niet echt gevuld en mijn beschikbare tijd voorbij. Daarom een citaat uit het boek:

Wij zijn een eigen creatief zakboekje. Door de eeuwen heen is de beperkte verzameling van beschikbare noten op allerlei manieren gecombineerd tot eindeloos veel muziekstukken. Dat betekent dat met de miljoenenherinneringen in onszelf miljarden verhalen te maken zijn.

Ik ben benieuwd welke verhalen loskomen vandaag tijdens de training waarnemen-inn-familie-energie als de deelnemers de weg naar binnen gegaan zijn om zich weer bewust worden van vergeten ervaringen.

Als je overigens ooit in de gelegenheid bent, dan is het de moeite waard een show of workshop van George Parker te bezoeken. Creativiteit, wijsheid en alchemie gebundeld in een soort snelkookpan hebben mij al meerdere keren op een originele manier aan het denken gezet.

Geen opmerkingen: