15-10-2007

Herlezen


Gister ben ik voor de tweede keer begonnen in het boek "Vonken van Verlangen" van Wibe Veenbaas. Een schitterend boek over familieopstellingen. Zes jaar geleden las ik het ook al eens. Ken je dat gevoel van "het lijkt wel of ik dit voor het eerst lees". Ik heb het nu bijna bij iedere pagina. Een aparte gewaarwording, dat je bewustzijn in de loop der jaren zo anders is, dat de teksten op een heel ander level bij me binnenkomen en een andere laag wordt aangeraakt.
Het is net als bij een energiereading. Op het moment van de reading kan je misschien 50 % horen en 5 % snappen en de rest blijft ergens in de lucht hangen. Elke keer als je de readingtapes opnieuw afluistert hoor je wat nieuws en begrijp je steeds meer. Het duurt wel meer dan een jaar voordat je de informatie echt kan bevatten.
Met dit gegeven stond ik vanochtend voor mijn overvolle boekenkast. Hoeveel boeken zou een mens in zijn leven nodig hebben als elk boek echt doorleeft zou worden. Geen idee, maar ik geloof wel dat ik dan met een veel kleinere kast toe kan.
Kan je het toch niet laten om wat nieuws aan te schaffen. Neem dan een kijkje op Bol.com of bij Managementboek. Dat is boeken kopen zonder dat je de deur uithoeft.

Geen opmerkingen: