02-06-2009

Dromen...........


Het was een uitgelezen weekend: zon, wind, een bootje en de friese wateren. Voor mij altijd meer dan genoeg ingrediƫnten om weer verder te mijmeren over een al lang gekoesterde en nog niet gerealiseerde droom. Een trainingsruimte aan het water met overnachtingsmogelijkheden waarbij gebruik gemaakt kan worden van de zeer bruikbare metafoor van het zeilen bij het in gang zetten van transformatieprocessen. Dit weekend kwam ik weer genoeg leuke "optrekjes" tegen, maar ik geloof dat er nog heel wat alchemistische brouwsels nodig zijn om lood in goud te veranderen voordat deze droom ook werkelijkheid mag gaan worden. Niet dat ik me al erg verdiept heb in deze mystieke wereld, maar misschien dat het boek Alchemie en psychologie - alchemistische beelden in moderne dromen, van J.H. van Birgelen en P.E. de Vries dat ik op dit moment aan het lezen ben mij een eindje op weg kan helpen. En wie niet droomt..........

Geen opmerkingen: