03-11-2010

Welke energielaag?


Gister woonde ik een activatie bij van het lichtwezen Grandma Chandra (http://www.grandmachandra.nl/). Een bijzondere ervaring. De activatie was gericht op het werken met kinderen, het innerlijke kind en volwassen kinderen. In aanvang voelde ik aardig wat weerstand. Mijn innerlijk kind leek sceptisch en trok aardig wat beschermingslagen op. Ik voelde me een vreemde eend in de bijt. Zo voelde ik me de eerste tijd op de kleuterschool ook. Tot het moment van overgave kwam, door terug te gaan naar de ervaring van het maken van zeepbanen in de douche om vervolgens schaterlachend heen en weer te glijden. Dit zette mij veel losser op mijn benen, maakte lichter en flexibeler. Zoals Joanne van Weijgerden zei: werken op diepe lagen en toch kinderlijk veel plezier hebben. Het kan allemaal gelijktijdig. Vandaag is geloof ik meteen een testcase. De wereld op zijn kop. Daar waar het een drukke dag in "catering en workshop geven" beloofde te worden, is het tot een dag van administratie, verwarring, structuurloosheid en fun geworden. Bijna lachwekkend af en toe. En op welke energielaag speelt dit alles zich af. Ik heb geen idee! En ik geloof dat ik het ook niet hoef te weten. Maar als het de voorbode is van het betreden van de laatste trede van de Tun-kalender, een tijdperk dat wij momenteen in gaan; zowel Janosh als Martijn Meima schreven daarover in hun nieuwsbrieven, dan staan me nog aardig wat uitdagingen te wachten.  En voor nu ga ik mijn verwarde systeem tot rust brengen in de sauna.

Geen opmerkingen: