07-10-2010

Loop jouw levenspad van de toekomst


Vanochtend was ik aan het hardlopen in het bos. Voor mij een moment van bezinning, meditatie en bij mezelf zijn. Als spontaan, kwam er een oefening in mij op, die ik "gewoon" maar ben gaan doen. Ik vond hem leuk en inzichtgevend, dus hierbij:

- ga op een punt in het bos staan, adem een paar keer diep en stel je voor dat je vanaf dat moment jouw levenspad van de toekomst gaat lopen
- je wordt je bewust van alles wat er op dat moment om je heen is en wat er in je interne wereld gebeurt. Let daarbij op fysieke, emotionele, mentale en spirituele signalen en ervaar ook steeds wat je voelt bij deze signalen
- dan ga je lopen, het tempo bepaal jezelf. Wat valt je op terwijl je loopt cognitief, energetisch of anderzins. Welke kant ga je op? Wat zijn de karakteristieken van dit pad? Ben je alleen of kom je anderen tegen? Hoe is de lichtval?
- elke keer als je op een kruispunt loopt bepaal je bewust of je verder rechtdoorgaat, terugkeert, naar links of naar rechts afbuigt. Probeer hierbij zoveel mogelijk je verstand uit te schakelen en als het denken het toch overneemt, registreer het dan zonder oordeel.
- Eventueel kun je jezelf bewust worden met welke kleuren, symbolen of woorden je door jouw gelopen weg associeert.
- Neem net zolang de tijd voor deze oefening als goed voor je voelt. Als je besluit te stoppen dan kun je naderhand eventueel jouw weg nog tekenen, beschrijven of op een andere creatieve manier vorm geven.

Ik wens je een mooie (levens)pad toe.

Geen opmerkingen: