08-10-2009

Coachen in het hier en nu


Soms zijn er trainingen of coachingen die ik uitgebreid voorbereid. Steeds vaker werk ik met met het hier en nu. En als je er voor open staat, dan is het altijd weer verrassend wat er gebeurt. Alsof je het van te voren zo geregiseerd hebt, alleen had je vooraf niet kunnen verzinnen. Een voorbeeld....... Een klant wil gecoacht worden om nieuwe producten in de wereld te zetten en de juiste klanten aan te trekken. Terwijl ik daar ben, komt een vreemde auto het erf oprijden, de bezoeker heeft interesse in workshops, mijn klant moppert tegen mij een beetje dat het niet uitkomt omdat ik er ben, de geïnteresseerde niet de juiste vraag heeft en ergens anders zou moeten zijn. Heb je dan stof tot coachen of niet........... Als je maar oog hebt voor de vraag en de synchroniciteit, dan mag je er op vertrouwen dat alles zich vanzelf aandient.

Geen opmerkingen: