09-07-2009

Oogsttijd


In april nam ik uit Italië een zakje met courgettezaden mee. Deze werden in de meivakantie door Sicco zeer succesvol gepland, kan ik wel zeggen. Ik heb mede door de vele zonneschijn in juni inmiddels een schitterende courgetteplant in mijn tuin staan met mooie gele bloemen en bovenal een groot aantal in groei zijnde courgetten. Vandaag heeft de eerste oogst plaatsgevonden van twee enorme exemplaren. Als deze oogst ook symbool staat voor andere ontwikkelingen op zakelijk en privé vlak, dan teken ik ervoor!
Het geeft mij altijd een speciaal gevoel om voedsel te bereiden van eigen bodem. Gezien de trainingen die volgen in de komende weken, werd het ditmaal courgettesoep. Ik realiseer me dat ik in 2008 al een keer een recept van courgettesoep gepubliceerd heb. Omdat ik in het kader van restverwerking (sorry voor deze term, die ik meegenomen heb uit mijn werk in de levensmiddelenindustrie) vandaag weer een nieuwe smakelijke variant ontwikkelde, wil ik jullie het recept niet onthouden.

Ingredienten:
- 3 aardappels
- 1 ui
- 1 courgette
- groentebouillon
- witte wijn
- olijfolie
- feta
- creme fraiche
- peper
- zout
- chilipoeder
- paprikapoeder

Bereiding:
Schil de aardappelen en kook deze in een ruime hoeveelheid groentebouillon tot moes. Schil de ui en snijd deze in stukjes. Fruit de uien in de olijfolie. Voeg de in plakjes gesneden courgette toe en een scheutje witte wijn. Smoor dit geheel totdat de uien en de courgette zacht zijn. Voeg dit samen met een stuk feta toe aan de aardappelsoep. Blender het geheel en breng op smaak met creme fraiche, peper, zout, chilipoeder en paprikapoeder.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen: